Czy zadbałeś o swoją stronę na nowy rok?

Bezpieczeństwo

Czy zadbałeś o swoją stronę na nowy rok?

Katarzyna Węgiel

Certyfikat SSL staje się niezbędnym narzędziem do prowadzenia działalności w sieci. Jeśli wydaje ci się, że nie jest potrzebny Twojej stronie, to zapoznaj się z poniższą treścią. Prawdopodobnie zmienisz zdanie. Certyfikat SSL nie tylko szyfruje dane w celu ich zabezpieczenia, ale przynosi wiele dodatkowych korzyści. Wpływa na konwersję na stronie, a co za tym idzie, wzrost zysku dla firmy.

Zielony to nie tylko kolor nadziei

Kłódka i zielony pasek nie są obce użytkownikom sieci, a strona oznaczona na zielono jest postrzegana przez nich jako zaufana i bezpieczna. Nie dzieje się to bez powodu. Aby otrzymać certyfikat ssl należy przejść przez proces weryfikacyjny. Certyfikaty o wyższej walidacji OV i DV wyświetlają na stronie wcześniej sprawdzone dane podmiotu. Dzięki temu odbiorca ma pewność że dane firmy są prawdziwe i może bez obaw dokonać transakcji. Jak pokazują badania Symantec; serwisy, które wdrożyły certyfikaty SSL, doświadczyły wzrostu liczby rejestracji nowych użytkowników do 87%, a konwersji ze sprzedaży do 30%. Dodatkowo zmniejszając liczbę opuszczania koszyka po dodaniu produktów aż o 13%. Te dane potwierdzają wzrost zaufania potencjalnego klienta do witryny, która jest zabezpieczona certyfikatem ssl.

SSL a SEO

W 2014 roku na oficjalnym blogu Google ukazała się informacja o zmianach w algorytmie wyszukiwarki. Zineb Ait Bahajji i Gary Illyes poinformowali, że pozycje stron niezabezpieczonych będą maleć na rzecz stron zaufanych. Strony zaufane rozumiane są jako te z zainstalowanym certyfikatem ssl. Decyzja ta była skutkiem wielu analiz i testów, które pokazały, że strony z adresem „https://” dostarczają wartościowe i sprawdzone treści w przeciwieństwie do witryn „http://”. Dlatego każdy kto posiada stronę www, powinien zadbać o certyfikat ssl. Dotyczy to zarówno instytucji finansowych i sklepów internetowych jak i blogów o dowolnej, luźnej tematyce. Wyższe pozycje w Google przyczyniają się do większego ruchu na stronie, a co za tym idzie, wzrostu przychodów działalności.

Przeglądarki podążają za gigantem

Rok po zapowiedzianych zmianach w najbardziej popularnej w Polsce wyszukiwarce, Mozilla również podjęła decyzję o niewspieraniu stron bez https://. Brak wsparcia polega na dostępności nowych funkcjonalności jedynie dla stron z kłódką oraz na stopniowym ograniczaniu dostępu do funkcji przeglądarki, czyli na niewyświetlaniu witryn niezabezpieczonych. To działanie znacznie wpłynie na ograniczony dostęp potencjalnych klientów do oferty. Kolejny ruch należał do Chrome, który od początku 2017 oznacza strony http, które zbierają hasła lub dane kart kredytowych jako niebezpieczne (non-secure). Kolejnym krokiem będzie dodanie czerwonego trójkąta. W dużym stopniu wpłynie to na zwiększenie współczynnika wyjść ze strony www przez użytkowników, w tym potencjalnych klientów.

GIODO a certyfikat  SSL

Decyzje giganta z 2014 roku napędziły sprzedaż certyfikatów SSL oraz skłoniły pozostałych do rozpoczęcia działań na rzecz podnoszenia poziomu ochrony prywatności w Internecie. Witryny prowadzące sprzedaż online, w tym sklepy internetowe, mają obowiązek posiadania dokumentu polityki bezpieczeństwa w zakresie ochrony danych osobowych. Musi on zawierać m.in. informacje na temat rodzajów zabezpieczeń w zakresie środków technicznych i organizacyjnych w celu zapewnienia pełnego bezpieczeństwa danych osobowych klientów. Zabezpieczeniem, które spełnia wymagania GIODO jest certyfikat SSL, który szyfruje wrażliwe dane użytkowników, w tym związane z płatnościami online.

Nie sprzedaję = nie posiadam SSL?

Fala wspierania zwiększenia ilości zabezpieczeń w sieci rośnie. Do grupy sprzymierzeńców dołączył także twórca najbardziej popularnej platformy CMS – WordPress. Matt Mullenweg zapowiedział w grudniu 2016, że w nadchodzącym 2017 roku CMS zostanie wzbogacony o funkcjonalności, których zastosowanie będzie wymagało obecności certyfikatu ssl na serwerze. Zgodnie z danymi z serwisu W3techs.com co czwarta strona w sieci jest oparta na tym systemie. Co to oznacza dla właścicieli tych stron? Jeśli nadal chcą korzystać w pełni z możliwości WordPressa bez ograniczeń powinni zainteresować się instalacją certyfikatu ssl. Lepiej nie zwlekać do ostatniej chwili, szczególnie że jest to usługa dostępna już od 39 zł/rok. 

Na naszej stronie oferujemy certyfikaty dla każdego biznesu. Zaczynając od stron wizytówkowych, przedstawiających ofertę, poprzez sklepy internetowe i fora, aż do najbardziej wymagających serwisów finansowych, bankowych oraz platform obsługi medycznej. Dla właścicieli większej ilości domen mamy certyfikaty multidomain, które pozwalają na zabezpieczenie kilku domen jednym ssl. Jest to rozwiązanie wygodne w zarządzaniu i co najważniejsze oszczędne. Wystarczy jeden certyfikat ssl nawet dla 10 adresów. Instalacja certyfikatu nie jest trudna, a w przypadku pytań nasi konsultanci odpowiedzą i pokierują.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
4.5
Liczba ocen: 2
Czy zadbałeś o swoją stronę na nowy rok?

Katarzyna Węgiel

Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Testerka nowych rozwiązań pozycjonujących markę w umyśle klienta. Łączę teorię z praktyką. Wykorzystuję social media do efektywnego budowania relacji z klientem. Na co dzień zajmuję się kreowaniem wizerunku i świadomości marki w komunikacji on i off –line.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *