Słownik pojęć IT

Słownik pojęć IT

Poznaj pojęcia, które pomogą Ci lepiej zrozumieć świat IT i hostingu. Ponad 40 prostych definicji - od "alias pocztowy" po "zasoby on-demand".

Jak założyć maila z własną końcówką

Mail z własną domeną, czyli inaczej adres e-mail założony we własnej uprzednio zarejestrowanej domenie to poczta firmowa. W adresie e-mail po znaku @ dajesz nazwę firmy. W te sposób wiążesz adres poczty e-mail z nazwą firmy.
Adres we własnej domenie to narzędzie, które zwłaszcza przy prowadzeniu firmy ma ogromne znaczenie. Podkreśla profesjonalizm i jednoznacznie przekłada się na świadomość marki. Wyobraź sobie sytuację. Poszukujesz wymarzonego lustra do swojego mieszkania. Znalazłeś kształt, który chciałeś, ramę, o której zawsze marzyłeś. Przemierzyłeś szereg stron, aby znaleźć takie, które wkomponuje się w Twoje retro mieszkanie. Niestety nie znalazłeś na stronie informacji, jakie jest mocowanie Twojego lustra. Chcesz się uprzednio upewnić, że Twoja ściana przyjmie nowy nabytek. W tym momencie wysyłasz wiadomość do sprzedawcy poprzez pocztę e-mail. Dostajesz odpowiedź z adresu, który nie wskazuje, że jest to wiarygodna firma. Budzą się w Tobie obawy. Lustro przecież kosztuje nie mało. Jak odebrałbyś adres nadawcy, jeżeli nie byłoby w nim nazwy firmy?
Dlatego, jedną z pierwszych czynności, którą podejmują firmy to rejestracja domeny internetowej i postawienie strony www. To pozwoli Ci na założenie poczty w firmowej domenie. Klienci będą mieć pewność, że rzeczywiście Twoja firma jest godna zaufania.

Jak założyć maila z własną końcówką?

Aby założyć maila z własną końcówką potrzebujesz tak naprawdę 2 rzeczy: domeny internetowej i hostingu. Ten duet pozwoli Ci założyć i utrzymywać skrzynki pocztowe we własnej domenie.

1. Potrzebujesz zarejestrować domenę internetową. Możesz to zrobić w Kei.pl


Wybierasz nazwę, upewniasz się, że jest ona dostępna do rejestracji i przechodzisz do formalności. Do dyspozycji masz szereg końcówek, np. .PL, .COM .EU.

2. Teraz czas na wybór hostingu, na którym umieścisz swoje konto pocztowe. Wybór hostingu w Kei.pl umożliwia wybranie Ci planu według różnych parametrów.

Liczba skrzynek, którą możesz założyć zależy od parametrów planu hostingowego, który wybierzesz. Przykładowo w planie hQ60, jest to liczba 10 kont pocztowych, natomiast w planie hQ500, taką liczbę skrzynek masz bez limitu. Oznacza to, że możesz stworzyć dowolną liczbę adresów w firmowej domenie. Sprawdza się to szczególnie w dużych projektach.



Jak dodać konto pocztowe?

Aby dodać konto pocztowe, musisz je wpierw stworzyć w panelu WebAs. W tym celu musisz zalogować się do swojego panelu hostingowego poprzez panel klienta bądź bezpośrednio jeśli uprzednio utworzyłeś hasła i znasz adres www panelu. Zobacz szczegółową instrukcję: Dodawanie nowej skrzynki pocztowej

Poczytaj więcej na naszym blogu

Znajdź interesujący Cię artykuł

Wybierz kategorię