Pomoc
Ponad 300 praktycznych artykułów i dane kontaktowe
W czym możemy Ci pomóc?
Z czego wynika opóźnienie w dostarczeniu wiadomości e-mail? (Greylist)
Za opóźnienie odpowiedzialny jest mechanizm antyspamowy Greylist.
Przy aktywnym zabezpieczaniu Greylist, serwer pocztowy przyjmuje wiadomości dopiero przy drugiej lub kolejnej próbie jej dostarczenia na serwer. Warunkiem jest, by została ona nadana z tego samego adresu IP i po czasie nie krótszym niż 5 minut od pierwszej próby.
Zabezpieczenie jest bardzo skuteczne, ponieważ wirusy i spamerzy niemal nigdy nie ponawiają próby wysyłki. Greylist powoduje jednak opóźnienie w dostarczaniu poczty w zależności od tego, po jakim czasie serwer nadawcy ponowi próbę wysyłki wiadomości. Jeżeli serwer nie ponowi próby, poczta nie dotrze. Zdarza się to jednak bardzo rzadko.
Jeżeli w przypadku danego konta pocztowego ważniejsze od ochrony antyspamowej jest dostarczanie przesyłek na bieżąco i bez opóźnień, problem może zostać rozwiązany poprzez wyłączenie Greylist dla tego konta lub domeny. Innym rozwiązaniem jest dodanie domeny nadawcy lub jego adresu e-mail do białej listy Greylist. Mechanizm Greylist możesz wyłączyć dla konkretnego konta lub dla całej domeny.
- Wyłączenie Greylisty dla wybranego konta pocztowego
Zaloguj się do panelu WebAs i przejściu do sekcji Usługi > Poczta > Skrzynki.
W sekcji Antyspam zmień opcję Obsługa Greylist, z rozwijanej listy wybierz Nie. - Wyłączenie Greylisty dla wybranej domeny.
Przejdź do zakładki Usługi > Poczta > Domeny i kliknij w domenę dla której chcesz zmienić ustawienia.
W sekcji Antyspam zaawansowany zmień opcję Obsługa Greylist, z rozwijanej listy wybierz Nie. - Wyłączenie Greylisty dla wybranego konta pocztowego z poziomu aplikacji WebMail.
Zaloguj się do swojego konta pocztowego przez aplikację WebMail.
Kliknij w ikonę koła zębatego i wybierz sekcję Zaawansowane > Antyspam.
Z listy rozwijanej wybierz „Nie” i kliknij przycisk zapisz. - Wyłączenie Greylisty dla wybranej domeny z poziomu aplikacji WebMAail z konta postmaster.
Zaloguj się do konta postmaster@twojadomena przez aplikację WebMail.
Przejdź do zakładki Administracja > Domena, w sekcji ANTYSPAM ZAAWANSOWANY zmień opcję Obsługa Greylist, z rozwijanej listy wybierz Nie i kliknij przycisk zapisz.
Przykład działania: - Serwer A o adresie IP 1.1.1.1 wysyła wiadomość do serwera B o godzinie 12:00.
- Serwer B odbija wiadomość mechanizmem Greylist i zgłasza: „rejected and added entry”.
- Serwer A ponawia wysyłkę o godzinie 12:04. W tym czasie nadawca wiadomości nie musi nic robić – serwer sam powinien ponowić próbę wysłania wiadomości.
- Serwer B ponownie odbija wiadomość zgłaszając: „min_reject is not expired”. Nie minęło bowiem 5 minut od pierwszej próby.
- O godzinie 12:06 serwer A ponownie wykonuje próbę wysyłki. Tym razem wiadomość jest wpuszczana na serwer B i trafia do odbiorcy. Serwer A o adresie IP 1.1.1.1 przez kolejnych 12 godzin może swobodnie i bez odbitek wysłać wiadomości do serwera B.
- Jeśli jednak serwer A o godzinie 12:06 nadaje z innego adresu IP (np. 1.1.1.2), procedura zaczyna się od początku.
Opóźnienie w dostarczeniu wiadomości zależy od tego, po jakim czasie serwer nadawcy ponawia wysyłkę i czy nadaje z różnych adresów IP.
Pamiętaj, jeśli zmieniłeś ustawienia domyślne w sekcji Antyspam dla konkretnego konta pocztowego, to zmiana ustawień dla domeny nie będzie miała pierwszeństwa w przypadku tego konta.
Nie znalazłeś odpowiedzi? Skontaktuj się z nami
Właściciel serwisu:
cyber_Folks S.A.
ul. Wierzbięcice 1B,
61-569 Poznań
NIP: PL 7792467259
Regon: 367731587
KRS: 0000685595
Kapitał zakładowy/wpłacony: 283.600,00 PLN
Adres korespondencyjny:
ul. Marcika 27 C-D
30-443 Kraków
tel. 12 349 22 00
Infolinia handlowa: 801 308 408
Wsparcie techniczne (24/7/365): 12 349 22 00