Pomoc

Ponad 300 praktycznych artykułów i dane kontaktowe

Poczta – na serwerze zewnętrznym

Jeśli chcesz zmienić konfigurację domeny tak, aby poczta była obsługiwana przez serwer zewnętrzny, musisz dokonać kilku modyfikacji w rekordach DNS tej domeny.

Zmiana konfiguracji polega na wprowadzeniu rekordów MX powiązanych z nowym serwerem. Rekord MX może być udostępniony przez usługodawcę. W innym wypadku musisz przygotować wartość rekordu z wykorzystaniem adresu IP docelowego serwera pocztowego.

  • W pierwszej kolejności zaloguj się do panelu WebAs.
  • Z menu wybierz Usługi > DNS > REKORDY

Jeśli znasz rekord MX

  • Jeśli rekord został udostępniony, w zakładce Rekordy wyszukaj swoją domenę i zwróć uwagę na rekord MX.
  • W polu „Wartość” wpisz podaną przez usługodawcę nazwę, (opcjonalnie możesz podać nazwę przy drugim rekordzie z gwiazdką, jeśli chcesz, aby poczta w adresach subdomen również działała na docelowym serwerze).
  • Następnie zaznacz rekordy (checkbox), w których wprowadziłeś zmiany
  • i kliknij opcję „ZAPISZ ZMIANY„.

Jeśli znasz IP

Jeśli posiadasz wyłącznie adres IP serwera docelowego to wartości rekordu MX musisz utworzyć samodzielnie.

  • W zakładce „REKORDY” kliknij w przycisk „NOWY REKORD„.
  • Wybierz typ rekordu A, nazwę dla rekordu np. poczta.mojadomena i w wartości podaj adres IP docelowego serwera pocztowego.
  • Na koniec kliknij opcje „ZAPISZ FORMULARZ„.
  • Po utworzeniu rekordu A wróć do Rekordów i podaj w wartości rekordu MX jego nazwę.

Nie znalazłeś odpowiedzi? Skontaktuj się z nami

Właściciel serwisu:

cyber_Folks S.A.

ul. Wierzbięcice 1B,

61-569 Poznań

NIP: PL 7792467259

Regon: 367731587

KRS: 0000685595

Kapitał zakładowy/wpłacony: 283.600,00 PLN

Adres korespondencyjny:

ul. Marcika 27 C-D

30-443 Kraków

tel. 12 349 22 00

Infolinia handlowa: 801 308 408

Wsparcie techniczne (24/7/365): 12 349 22 00