Pomoc
Ponad 300 praktycznych artykułów i dane kontaktowe
W czym możemy Ci pomóc?
Poczta – na serwerze zewnętrznym
Jeśli chcesz zmienić konfigurację domeny tak, aby poczta była obsługiwana przez serwer zewnętrzny, musisz dokonać kilku modyfikacji w rekordach DNS tej domeny.
Zmiana konfiguracji polega na wprowadzeniu rekordów MX powiązanych z nowym serwerem. Rekord MX może być udostępniony przez usługodawcę. W innym wypadku musisz przygotować wartość rekordu z wykorzystaniem adresu IP docelowego serwera pocztowego.
- W pierwszej kolejności zaloguj się do panelu WebAs.
- Z menu wybierz Usługi > DNS > REKORDY
Jeśli znasz rekord MX
- Jeśli rekord został udostępniony, w zakładce Rekordy wyszukaj swoją domenę i zwróć uwagę na rekord MX.
- W polu „Wartość” wpisz podaną przez usługodawcę nazwę, (opcjonalnie możesz podać nazwę przy drugim rekordzie z gwiazdką, jeśli chcesz, aby poczta w adresach subdomen również działała na docelowym serwerze).
- Następnie zaznacz rekordy (checkbox), w których wprowadziłeś zmiany
- i kliknij opcję „ZAPISZ ZMIANY„.
Jeśli znasz IP
Jeśli posiadasz wyłącznie adres IP serwera docelowego to wartości rekordu MX musisz utworzyć samodzielnie.
- W zakładce „REKORDY” kliknij w przycisk „NOWY REKORD„.
- Wybierz typ rekordu A, nazwę dla rekordu np. poczta.mojadomena i w wartości podaj adres IP docelowego serwera pocztowego.
- Na koniec kliknij opcje „ZAPISZ FORMULARZ„.
- Po utworzeniu rekordu A wróć do Rekordów i podaj w wartości rekordu MX jego nazwę.
Nie znalazłeś odpowiedzi? Skontaktuj się z nami
Właściciel serwisu:
cyber_Folks S.A.
ul. Wierzbięcice 1B,
61-569 Poznań
NIP: PL 7792467259
Regon: 367731587
KRS: 0000685595
Kapitał zakładowy/wpłacony: 283.600,00 PLN
Adres korespondencyjny:
ul. Marcika 27 C-D
30-443 Kraków
tel. 12 349 22 00
Infolinia handlowa: 801 308 408
Wsparcie techniczne (24/7/365): 12 349 22 00