Pomoc

Ponad 300 praktycznych artykułów i dane kontaktowe

Blokada adresu IP w sieci Kei.pl

W celu zwiększania poziomu bezpieczeństwa danych zamieszczanych na serwerach Kei.pl, wdrożyliśmy mechanizm blokowania ataków typu brute-force. Działanie mechanizmu polega na monitorowaniu ilości błędnych prób logowania (SSH, FTP, POP3, IMAP, SMTP) w całej sieci Kei.pl. Po przekroczeniu dopuszczalnego dziennego limitu, adres IP napastnika jest blokowany na głównym firewallu.

Tego typu konfiguracja bardzo skutecznie blokuje próby odgadywania haseł przez automaty, natomiast ogranicza przypadki zablokowania IP zwykłego użytkownika.

Jak sprawdzić czy IP jest zablokowany?

W przypadku serwerów wirtualnych oraz dedykowanych możesz sprawdzić czy dany adres IP jest blokowany. W tym celu:

  • Zaloguj się do panelu administracyjnego WebAs.
  • W lewym menu wybierz pozycję Bezpieczeństwo > Firewall.
  • Przejdź do zakładki Zablokowane IP > Systemowe.
  • Jeśli następowały błędne próby logowania wyłącznie do tego serwera, adres IP pojawi się na liście. Wtedy możesz go odblokować lub usunąć.
  • Jeśli lista jest pusta, kliknij w link Sprawdź adres IP. Pozwoli to na określenie, czy adres IP został zablokowany na innym serwerze. W takim przypadku odblokowanie i określenie przyczyny blokady następuje po kontakcie z Biurem Obsługi Klienta (bok@kei.pl).

Nie znalazłeś odpowiedzi? Skontaktuj się z nami

Właściciel serwisu:

cyber_Folks S.A.

ul. Wierzbięcice 1B,

61-569 Poznań

NIP: PL 7792467259

Regon: 367731587

KRS: 0000685595

Kapitał zakładowy/wpłacony: 283.600,00 PLN

Adres korespondencyjny:

ul. Marcika 27 C-D

30-443 Kraków

tel. 12 349 22 00

Infolinia handlowa: 801 308 408

Wsparcie techniczne (24/7/365): 12 349 22 00