Serwery Magento. Rozwiązanie dla eCommerce

Serwery dedykowane

Serwery Magento. Rozwiązanie dla eCommerce

Katarzyna Węgiel

Prowadzisz e-sklep? Zawierasz transakcje handlowe za pomocą internetu? Magento to jedna z najpopularniejszych platform wspierających prowadzenie Twojego biznesu online. Magneto posiada szereg rozbudowanych funkcjonalności. Pozwala w sposób optymalny zarządzać funkcjonowaniem sklepu, personalizować treści i promocje, a także tworzyć rozbudowany system analiz. To także niezastąpione narzędzie wspierające pozycjonowanie marki.

Optymalizacja konfiguracji pod Magento

Kluczową sprawą w przypadku prowadzenia handlu elektronicznego jest niezawodny serwer. Zapewniamy optymalizację konfiguracji pod Magento. Wykorzystujemy kontenery z następującymi komponentami:

  • Varnish – cache HTTP, technologia służąca jako full page cache Magento2,
  • NGINX PHP – serwery aplikacji do obsługi samego silnika Magento,
  • Redis Cache – pamięć podręczna Magento, pomaga skrócić czas reakcji aplikacji, wpływając na szybsze ładowanie strony,
  • Serwery baz danych MySQL.

Rozwiązanie pozwala na:

Optymalizacja konfiguracji serwera pod Magento

Rozwiązanie podstawowe. Przykładowa konfiguracja

Przykładowa konfiguracja serwera pod Magento

Skalowanie horyzontalne

Spersonalizowane pod potrzeby klienta serwery dedykowane Magento w Kei.pl posiadają architekturę wspierającą rozwiązanie skalowania horyzontalnego (ang. Horizontal scaling). Jest to metoda podziału obciążenia pomiędzy kilka serwerów, na których działają instancje serwera WWW nginx oraz php-fpm. Dzięki jej zastosowaniu ruch na aplikacjach webowych jest rozkładany równomiernie pomiędzy kontenery, których zasoby są skalowalne.

New Relic. Wydajność pod kontrolą

Kolejną usługą dostępną na tych serwerach jest New Relic. Pomaga ona w zarządzaniu wydajnością aplikacji poprzez udostępnienie narzędzi pozwalających na analizowanie oddziaływań zachodzących w aplikacji, a finalnie poprawiania jej osiągów.

New Relic zapewnia poniższe funkcjonalności:

  • Możliwość monitorowania kluczowych akcji podejmowanych przez użytkownika jak dodawanie produktów do koszyka, potwierdzenie transakcji lub przetwarzanie płatności.
  • Monitorowanie zapytań bazo-danowych pozwalających na zlokalizowanie i monitorowanie tych, które oddziałują na wydajność aplikacji.
  • Mapa aplikacji umożliwiająca badanie zależności wewnątrz strony opartej o Magento, rozszerzeń i zewnętrznych usług.
  • Punktacja Apdex – dzięki niej możemy oceniać wydajność strony i utworzyć powiadomienia, które zidentyfikują problemy i poinformują o ich zajściu, takie jak wydajność aplikacji, na którą wpływ ma np. wyprzedaż czy promocja.
  • Zasady powiadomień Adobe (ang. Adobe-generated alert policies) – monitorowanie aplikacji i wydajności infrastruktury za pomocą powiadomień konfigurowanych na bazie zasad i polityk. Śledzą one działanie kluczowych wskaźników wydajnościowych jak apdex score, dostępną przestrzeń dyskową oraz współczynnik błędów wzorowany na najlepszych praktykach w branży.

New Relic wymaga do działania wykupienia klucza licencji u producenta tego produktu.

ElasticSearch. Kompleksowe przeszukiwanie informacji

Na serwerach dedykowanych Magento funkcjonuje również silnik wyszukiwania pełnotekstowego ElasticSearch. Pozwala on na wygodne i kompleksowe przeszukiwanie informacji z wykorzystywaniem mechanizmów zaawansowanego grupowania czy też filtrowania. Dzięki zastosowaniu rozproszonego modelu pracy i API opartego o standard REST otrzymujemy narzędzie o bardzo dużych  możliwościach, pozwalających nam decydować jak frazy wpisywane przez użytkownika będą rozumiane i przekładane na zapytania do bazy danych sklepu.

Wszystkie te rozwiązania zapewnią nie tylko dużą wydajność aplikacji, ale i pełną kontrolę nad jej działaniem. Są one oczywiście opcjonalne, więc to sami Klienci decydują czy będą wykorzystywane.

Źródło:

https://devdocs.magento.com/cloud/project/new-relic.html

https://jelastic.com/blog/auto-scalable-magento-cluster-in-containers/

https://magento.com/sites/default/files8/2018-10/White-Paper-Magento-2_0-Performance-and-Scalability-03_31_16.pdf

https://www.elastic.co/webinars/getting-started-elasticsearch?elektra=startpage

https://smartbees.pl/blog/elasticsearch-czyli-wszystko-o-wyszukiwaniu-pelnotekstowym

https://magento.com/

 
Jak podobał Ci się ten artykuł?
5
Liczba ocen: 3
Serwery Magento. Rozwiązanie dla eCommerce

Katarzyna Węgiel

Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Testerka nowych rozwiązań pozycjonujących markę w umyśle klienta. Łączę teorię z praktyką. Wykorzystuję social media do efektywnego budowania relacji z klientem. Na co dzień zajmuję się kreowaniem wizerunku i świadomości marki w komunikacji on i off –line.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta lub złożyć zamówienie.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań.