Wskaźnik CSAT
Wskaźnik CSAT (Customer satisfaction) jest jednym wskaźników badającym Customer Experience.
CSAT mierzy poziom zadowolenie klienta, które możemy zmierzyć bazując na podstawie deklaratywnej opinii odnośnie tego jak usatysfakcjonowany jest klient z konkretnego produktu, usługi, transakcji, komunikacji z firmą, itp.
Przykładowe pytania, o które możemy zapytać Klienta to np.:
– W jakim stopniu produkt spełnił Pani/Pana oczekiwania?
– Jak ocenia łatwość ścieżki zakupowej (przy zakupach online)?
– Jak ocenia poziom Obsługi Klienta?
Termin „CSAT” jest najczęściej używany w kontekście „oceny CSAT”, który pokazuje liczbową miarę zadowolenia klienta.
Regularne przeprowadzanie badań i analizowanie uzyskanych odpowiedzi pozwoli zdefiniować obszary wymagające poprawy. Mierzalne, konkretne wyniki dadzą wyraz zadowolenia Klienta.