Raport NASK za drugi kwartał 2017 roku

Domeny

Raport NASK za drugi kwartał 2017 roku

Katarzyna Węgiel

NASK właśnie opublikował raport dotyczący rynku domen nazw .PL za II kwartał 2017 roku.
Szczegółowy raport analizy rynku nazw domeny .PL podaje, że od kwietnia do czerwca tego roku zarejestrowano 205 073 domen .PL. W porównaniu z pierwszym kwartałem wynik jest nieco niższy. W pierwszych miesiącach roku zarejestrowano 254 013 domen z .PL.

Rynek domeny .pl

Wojciech Kamieński, dyrektor NASK wskazuje także na niewielki spadek w liczbie aktywnych nazw, jednocześnie dodaje, że „o ponad 3,6 tys. zwiększyła się liczba abonentów, których w drugim kwartale było ponad 1,03 mln”. Z pośród wiosennych miesięcy pod względem liczny rejestracji góruje kwiecień z liczną 71 933, następnie maj z 67 995 rejestracjami. Najmniej rejestracji tj. 65 144 odnotowano w sierpniu.

Średnia dzienna liczba rejestracji domeny .PL wyniosła 2 254

Raport wskazuje, że spośród 2 636 367 nazw aktywnych w DNS:

  • 69,08% utrzymywane na rzecz przedsiębiorców i organizacji,
  • 30,92% utrzymywane na rzecz osób fizycznych.

Szczegóły raportu na stronie: Raport NASK

Raport NASK. Liczba rejestracji domeny .pl

Źródło: Szczegółowy Raport NASK za drugi kwartał 2017 roku

Mimo że krajowa domena odnotowuje spadek rejestracji, wciąż jest jedną z najbardziej rozpoznawalny dla rodzimego użytkownika. Taka oferta sugeruje, że strona zawiera ofertę w języku polskim, a firma działa na terenie kraju.

Raport NASK 2017

Twoja nazwa z końcówką .PL nie jest dostępna? Warto pomyśleć o nowych rozwiązaniach. Sprawdź możliwości końcówek branżowych dopasowanych do profilu Twojego biznesu. Możesz wybrać rozszerzenie np. z grupy nowych domen i docierać do większej ilości potencjalnych odbiorców. Sprawdź ofertę.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
4.5
Liczba ocen: 2
Raport NASK za drugi kwartał 2017 roku

Katarzyna Węgiel

Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Testerka nowych rozwiązań pozycjonujących markę w umyśle klienta. Łączę teorię z praktyką. Wykorzystuję social media do efektywnego budowania relacji z klientem. Na co dzień zajmuję się kreowaniem wizerunku i świadomości marki w komunikacji on i off –line.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *