Domeny, Hosting
Domena i hosting – pierwsze kroki cz.2
Kiedy decydujesz się na wybór hostingu, w pierwszej kolejności spotykasz się z platformą na której dokonujesz zakupu. Analizujesz wszystkie za i przeciw, porównujesz oferty, koszty i możliwości. W większości procesów zamawiania hostingu nie ma nic trudnego, ale jak droga wygląda później? W tym artykule przejdziemy z Tobą pierwsze kroki po zakupieniu hostingu.
W Kei.pl masz pełne 2 tygodnie na przetestowanie zakupionego hostingu. To wystarczająco długo, by móc sprawdzić wszystkie opcje, jakie oferuje usługa. Gdy już otrzymasz e-mail potwierdzający, możesz się zalogować do Panelu Klienta. W nim sprawdzisz stan Twoich płatności, zweryfikujesz ustawienia dotyczące konta i przejdziesz do Narzędzi w górnej części ekranu. Po rozwinięciu zakładki Narzędzia zobaczysz ikonkę kierującą do panelu WebAs, panelu WebMail lub do Panelu Domen. Każdy z nich kryje w sobie cały wachlarz możliwości, z których Ty – nowy Klient Kei.pl – możesz skorzystać.
W każdym z tych narzędzi znajdziesz odrębne funkcje. W rzeczowy sposób przedstawimy Ci je w poniższym artykule.
WebAS
Po przejściu do Panelu WebAS, w pierwszym widoku znajdziesz Pulpit, a na nim:
- Statystyki
To skrócony widok najważniejszych statystyk Twojej usługi. Znajdziesz tu informacje dotyczące Twojego adresu IP, wielkość zużytego transferu, obciążenie CPU oraz zajętość dysku. Każdy z poszczególnych parametrów możesz rozwinąć przechodząc do widoku bardziej szczegółowego.
- Moje skróty
W tej części wyświetlają Ci się docelowo umieszczone skróty, które mogą być pomocne w pierwszych krokach z oswajaniem nowej usługi hostingowej. Listę skrótów możesz dowolnie konfigurować za pomocą opcji skonfiguruj. Bez jakichkolwiek konfiguracji zobaczysz tam skrót zachęcający do skorzystania z WordPressa, zainstalowania sklepu, utworzenia konta pocztowego, domeny lub konta FTP. Skrót, który wybierzesz zależy od Ciebie i Twoich potrzeb. Wybór należy do Ciebie.
Klikając poszczególne skróty system poprosi Cię o wypełnienie formularza zawierającego parametry danej aplikacji. Przy instalacji sklepu w pierwszej kolejności możesz również wybrać platformę sprzedażową
- Usługi
W tej sekcji znajdziesz informacje dotyczące Twoich domen oraz baz danych. Panel WebAs umożliwia zabezpieczenie statystyk domeny hasłem, a także obsługę wszystkich subdomen i szyfrowanie SSL. Jako użytkownik domeny samodzielnie ustawiasz wartości limitów usług pocztowych oraz parametry konfiguracyjne skryptów PHP.
W panelu WebAs możesz również zarządzać swoimi bazami danych MySQL oraz PostgreSQL. W zależności od uprawnień, które posiadasz możesz przejść do ich edycji czy też usunąć poszczególne bazy. Jako Klient masz dostęp do paneli administracyjnych, takich jak phpMyAdmin oraz pgAdmin.
- Ostatnie operacje
W ramach tej sekcji możesz szybko zweryfikować co w ostatnim czasie działo się na Twoim koncie. Wszystkie zmiany dokonane w Twoim Panelu WebAs zostaną tutaj odnotowane.
Gdy już przyjrzysz się centralnej części strony, rzuć okiem również na menu po lewej stronie. W poszczególnych zakładkach odnajdziesz:
- Szczegółowe zestawienie usług
- Historie poszczególnych statystyk, logów, operacji
- Zarządzanie bezpieczeństwem
- Ogólną konfiguracja ustawień
W każdej z powyższych zakładek możesz dokonać zmian na swoim koncie, sprawdzić poszczególne informacje czy zarządzać bezpieczeństwem. Z kolei poniżej menu zobaczysz zestawienie szczegółów Twojej usługi takich, jak: dedykowany adres IP, datę wygaśnięcia usługi, liczbę Twoich domen, baz danych oraz kont e-mail.
Gdy już przejrzysz to, co znajduje się w ramach Twojego panelu WebAs, możemy przejść do kolejnych udostępnionych narzędzi. Również z poziomu WebAs możesz przełączyć się na inne narzędzie. Rozwiń Narzędzia w prawym górnym rogu i przejdź Panelu WebMail.
WebMail
To dostęp do Twojego konta pocztowego z poziomu WWW. Gdy chcesz zalogować się tam po raz pierwszy, należy utworzyć nowe hasło. W tym celu kliknij opcję „Nie znam hasła” i postępuj zgodnie z instrukcjami. Przydatnym dodatkiem w ramach WebMaila jest wbudowany kalendarz, który pozwala na zaimportowanie do niego kalendarza Google. Co więcej, Webmail daje użytkownikom możliwość tworzenia zadań, ułatwiając tym samym zarządzanie własnymi projektami. Co więcej, na przykład dodawanie wielu załączników może odbywać się za pomocą metody drag&drop – przeciągnij i upuść.
Panel Domen
Ostatnią zakładką po rozwinięciu paska narzędzi jest Panel Domen. W nim znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące stricte Twoich domen. Możesz w tym miejscu rozpocząć proces rezerwacji domeny, transferu, czy rejestracji domeny. W tym widoku możesz zmienić również hasło. W widoku ogólnym znajdziesz podsumowanie dotyczące Twoich domen.
Podobnie jak w panelu WebAs, również w Panelu Domen znajdziesz po lewej stronie menu. Za jego pośrednictwem możesz przejść do poszczególnych zakładek:
- Twoje dane
Tutaj przechowujemy dla Ciebie informacje dotyczące konta, faktur, cenników oraz wniosków w sprawie zmiany danych konta.
- Domeny
Tutaj szczegółowo przyjrzysz się swoim domenom. Konkretnie tym, które zostały zarezerwowane, zarejestrowane i oczekujące na transfer.
- Ustawienia
Przechodząc do tej sekcji zobaczysz odnośnik DNS. Domeny rejestrowane w Kei mają automatycznie ustawiona delegacje na określone serwery DNS. Jeśli posiadasz już zarejestrowaną domenę, a chcesz ją obsługiwać na Twoim nowym serwerze w Kei.pl musisz ustawić dla niej odpowiednie serwery DNS.
- Narzędzia
Ostatnią zakładką w menu są narzędzia, z poziomu których możesz przejść do Historii operacji lub WhoIs. To narzędzie, w którym sprawdzisz informacje o zarejestrowanej domenie (np. datę wygaśnięcia, dane rejestratora itp.).
Gdy już znasz poszczególne opcje dostępne za pomocą naszych Paneli, wróć na chwilę do Panelu Klienta. Obok rozwijanej zakładki Narzędzia znajdziesz Komunikaty. W ramach korzystania z usługi oraz jej rozwoju zobaczysz tam informacje o uruchomieniu nowych usług. Oprócz tego w ogólnym widoku Panelu Klienta masz dostęp do Programu partnerskiego. Dzięki niemu zbierasz punkty i możesz płacić nimi za swoje usługi.
W powyższym artykule opisaliśmy ogólne możliwości i kroki dostępne z Panelu Klienta przez konkretne opcje. Jeśli jednak potrzebujesz bardziej szczegółowych informacji skorzystaj z sekcji Pomoc dostępnej tutaj lub skontaktuj się z BOKiem. Pamiętaj – jesteśmy dla Ciebie dostępni 24h/7/365.
Spodobał Ci się artykuł? Sprawdź naszą ofertę!
Poczytaj więcej na naszym blogu
-
Automatyczne tłumaczenie tekstów na stronie – czy warto?
Automatyczne tłumaczenie tekstu, to proces który przy pomocy sztucznej inteligencji tłumaczy treść z jednego języka na drugi. Czy warto wykorzystać je w kontekście stron internetowych? -
Czym jest domena techniczna – zastosowanie i funkcje. Wady i zalety domen technicznych
Domena techniczna to specjalnie przygotowane środowisko testowe udostępniane podczas zakupu serwera. Dzięki tej usłudze, możesz dokonywać wszelkich zmian i oceniać ich wpływ bez znaczenia na Twoje docelowe środowisko.