Potencjał drzemie w domenie – raport NASK za 4. kwartał 2016

Domeny

Potencjał drzemie w domenie – raport NASK za 4. kwartał 2016

Katarzyna Węgiel

Ostatnio na blogu Kei.pl pisaliśmy m.in. o tym, jak Google postrzega nowe domeny. Dziś przyjrzymy się klasycznym końcówkom domenowym, które nadal cieszą się dużą popularnością. 

Obecnie na rynku mamy do dyspozycji kilkadziesiąt rozszerzeń. Dzięki nim nasz biznes jest lepiej widoczny w sieci i wyróżnia się na tle konkurencji. Od domen regionalnych, przez końcówki podkreślające branżę, jak np. .FITNESS (link) czy .BIKE (link), aż po te domeny narodowe i globalne. Szeroki wybór sprzyja poszukiwaniu ciekawego adresu WWW. Zgodnie z raportem opublikowanym przez NASK, w ostatnim kwartale ubiegłego roku zarejestrowano ponad 240 tysięcy nowych domen .PL. Oznacza to, że rejestr tych konkretnie domen, w całym minionym roku wzrósł o ponad 1 milion nazw. To potwierdza, że domena .PL wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem i jest w naszym kraju najbardziej rozpoznawalną końcówką. Na dodatkową uwagę zasługuje również liczba abonentów, która wyniosła 1 025 472. W Kei.pl znaczącą ilość adresów rejestrowanych w ubiegłym roku niewątpliwie stanowiły domeny .PL.

Jak pokazuje raport NASK oraz wyniki sprzedażowe za ubiegły rok, klasyczne domeny, a w tym szczególnie domena .PL mają się dobrze. Co ciekawe, w rankingu UE w 2016 rejestr polskiej domeny uplasował się na 6. pozycji. Gdyby lepiej przyglądnąć się abonentom domen .PL rejestrowanych w 2016 roku, największą ich cześć stanowiły organizacje i przedsiębiorstwa.

Raport to jednak tylko liczby. Ale warto zastanowić się jak wybór domeny przekłada się na rozwój biznesu. Jedną z ważniejszych decyzji, jakie należy podjąć uruchamiając biznes w sieci jest wybór adresu, pod którym będzie się wyświetlać strona WWW. Problem przed jakim stają właściciele firmy to: czy wykorzystać domenę rodzimą, czy jednak wyłamać się i skorzystać z oryginalnej końcówki?

Rozszerzenie domeny to kwestia niezwykle ważna, która może zaważyć o sieciowym „być albo nie być” promującej się marki. Jeśli zdecydujemy się na rejestrację nazwy w domenie .PL, możemy napotkać na trudności związane z jej dostępnością. Wynika to z faktu, że domena .PL jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych końcówek w naszym kraju i stąd wiele nazw z tym rozszerzeniem jest już zajętych.

Jeśli Twoja nazwa nie jest dostępna z końcówką .PL, to nic straconego. Zastanów się nad bardziej oryginalnym rozwiązaniem dopasowanym do specyfiki Twojego biznesu. Możesz wybrać inne rozszerzenie np. z grupy nowych domen, które podkreśli branżę w której działasz.

Nowe domeny to zdecydowanie duży potencjał, który można wykorzystać do tworzenia atrakcyjnych i oryginalnych nazw dla naszego biznesu.

Nowe końcówki otwierają przed użytkownikami szerokie spectrum możliwości. Gdy naszą nazwę rejestrujemy w domenie .bar lub .gratis dodatkowo zyskujemy słowo kluczowe w adresie strony. Obecność wyszukiwanych fraz może nawet dwukrotnie zwiększyć liczbę wejść z wyników wyszukiwania. Warto więc dobrze przemyśleć kwestie nie tylko nazwy, ale i domeny. Jest to jednak jedynie wycinek pracy, jaka czeka nas przy okazji własnego biznesu online. O innych ważnych kwestiach, takich jak: Certyfikaty SSL (link do tekstu) czy Hosting (link do tekstu) przeczytasz w kolejnych artykułach na naszym blogu.

Zobacz: Który certyfikat SSL wybrać? Przewodnik po typach certyfikatów

Zobacz: Najważniejsze parametry hostingu – przewodnik dla początkujących

Jak podobał Ci się ten artykuł?
4.5
Liczba ocen: 2
Potencjał drzemie w domenie – raport NASK za 4. kwartał 2016

Katarzyna Węgiel

Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Testerka nowych rozwiązań pozycjonujących markę w umyśle klienta. Łączę teorię z praktyką. Wykorzystuję social media do efektywnego budowania relacji z klientem. Na co dzień zajmuję się kreowaniem wizerunku i świadomości marki w komunikacji on i off –line.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *